ÇERÇİ MİMARLIK YENİLİKÇİ FİKİRLERİYLE DÜNYAYA AÇILMAYI HEDEFLİYOR

İhtiyaca yönelik projeler de geliştiren şirket, dünyaya açılmayı hedefliyor.

İzmir merkezden başlayıp  Ege Bölgesi’ni kapsayacak şekilde inşaat ve yapı malzemeleri sektöründe kaliteli hizmet veren Çerçi Mimarlık, müşterilerinin tüm ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak çözümler sunuyor. Kurum kültürünü benimseyip kendini sürekli geliştiren Çerçi Mimarlık; inovasyona dayalı restorasyonları, Ege bölgesi’ndeki bayi ağı ve sosyal sorumluluk projeleriyle 10 yıldır faaliyetlerini sürdürüyor. Şirket, sektörde başarılı, güvenilen ve girişimci kimliği ile sektörde öne çıkıyor. Çerçi Mimarlık Yönetim Kurulu Başkanı Korhan Çerçi, ‘Zirve başlangıçtır’ mottosuyla çıktıkları bu yolda, daha çok çalışarak markalarını dünyaya tanıtmayı hedeflediklerini dile getiriyor. Çerçi, “İstikrarlı çalışmalar yürüterek

Binalar 100 yıl ayakta kalabilecek

2006 yılında Doğu Akdeniz Üniversitesi mimarlık bölümünden mezun olan Korhan Çerçi; inşa ettiği modern mimari yapıları, kurduğu malzeme bayi ağı ve sosyal sorumluluk projeleri ile 2018 yılında ikincisi düzenlenen Türkiye Altın Marka Ödülleri’nde, Ege Bölgesi'nden yılın iş insanı ödülüne layık görüldü. İstanbul'dan bu ödüle layık görülmenin kendisi için heyecan verici olduğunu belirten Çerçi, restorasyonlar ile binaları 100 yıl ayakta kalacak hâle getirdiklerini dile getiriyor.

İnovasyon, Kurum Kültürünün Dinamik Bir Parçası Olmalı

Günümüzde teknolojinin hızla ilerlemesiyle bugün inovatif olarak değerlendirilen bir ürün ya da hizmet, yarın geçerliliğini kaybedip yenilik olmaktan çıkabilme potansiyeline sahip. Bu sebeple, inovasyonun kurum kültürünün dinamik bir parçası olarak değerlendirilmesi gerekiyor. İnovasyonu bir kurum kuralı olarak değerlendirdiklerini belirten Çerçi, süreci doğru bir şekilde anladıklarını ve şirket içerisinde anlaşılmasını sağladıklarını kaydediyor. Çerçi, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bugüne dek yapılmış çalışmaları takip edip, sektörel gelişmelerden haberdar olup ve araştırarak, kurumsal kimliğimizi güçlendiriyoruz. Öte yandan, geleneksel iş yapış modellerinin geride kaldığı, tüketici davranışlarının değiştiği bir çağa tanıklık ediyoruz ve bu dönüşüm kaçınılmaz olduğu için yönetim anlayışını da evrimleştiriyoruz. Dolayısıyla dinamik projeler ve sistem ile tüm kademelerde yaratıcı düşünmeyi teşvik eden, özellikle yeni neslin bakış açısını şirket stratejisine entegre edip inovasyonu bütünsel olarak ele alarak rekabette fark yaratacak sürdürülebilir gelişim sağlamak 2020 yılı için başlıca hedefimizdir.

Kullanıcıya Uygun Mekanlar Tasarlıyor

Korhan Çerçi, mimarlığın varlık nedeninin insan için mekân tasarlaması olduğunu söylüyor. Çerçi, “Mimarlık, kişinin barınacağı mekanı yaratma ihtiyacı ile ortaya çıkmıştır. İnsanlar gelişen teknolojide yaşayacağı evi bilgisayar ekranından ve resimlere bakarak seçer. Bu tür imajlar sadece dış görünümlere vizyon katar. Çerçi Mimarlık olarak, içinde yaşayacak insanların psikolojik ve sosyolojik altyapılarını da düşünerek, kullanıcısına uygun şehir planını da göz ardı etmeden hayata geçirilecek mekanlar tasarlıyoruz. Restorasyonlarımızda inovasyon ise; önceki yapısında görülen sorunları giderebilmeyi, planda yapılacak değişikliklerle mekansal sorunları çözmeyi ve dayanıklılığını artırmayı içeriyor. Kimi yapıların yalnızca estetik değeri olduğunu ve bunları teknolojik bir yenilik olarak görmenin mümkün olmadığını bilmek ve dikkatli olmak gerekiyor” diyor.

Yerli Projeler İçin Atılımlara Başladı

Çerçi; eski kuralları çağdaş yeniliklerle yorumlayan, fayda ve prestij odaklı, geçmişi gelecek ile birleştiren, şimdiyi yaratan yerli üretim projeleri için atılımlara başladıklarını kaydediyor. Bu doğrultuda, sağlam ve cesur adımlarla ilerlediklerini aktaran Çerçi, topluma faydalı ve ekonomik değerleri de göz önünde bulundurduklarını söylüyor. Çerçi, “İş insanı bilgi sahibi yenilikçi ve sabırlı